RSS

Pages

2012. február 11., szombat

Eddig kipróbált bonbon töltelékek

Kávés csokimousse

Hozzávalók: 3db pillecukor, 1,5dl habtejszín, 6dkg étcsokoládé (bevonó), 1kk instant kávé.

Fél dl tejszínt kis lángon elkezdünk melegíteni, ebben feloldjuk a kávét, és hozzáadjuk a felaprított csokit. Folyamatos keverés mellett kis lángon felolvasztjuk benne a csokit. Majd belecsípkedjük a 3 pillecukrot, és ezt is felolvasztjuk kevergetés mellett. Egynemű masszát kell hogy kapjunk. Ezt hagyjuk kihűlni. Történetesen, ha nem habos mousse-t szeretnénk, akkor már ezt a kihűlt krémet is felhasználhatjuk töltelékként...viszont akkor nem kell a többi tejszín. Én úgy csináltam, hogy ebből is tettem egy-egy kávéskanálnyit a bonbonokhoz, a maradék kávés krémhez viszont kemény habbá vertem a tejszín maradékát, és feleforgattam a kihűlt (fontos, hogy hideg legyen) kávés krémbe. És még ebből is töltöttem a bonbonokba. Ügyelve arra, hogy a csokival való lezáráshoz maradjon hely. Így két réteg krém lett a bonbonban. A krémekkel megtöltött bonbonokat hűtőben pihentetjük legalább fél órát az újra temperált csokival való lezárás előtt.




"Alap" fehér krémből kiindulva narancsos töltelék :)

6dkg fehér csoki apróra vágva, 50ml habtejszín és 2-3 db pillecukor

És ez nagyon sokmindennel variálható. :) Én legutóbb narancslevet facsartam bele frissen, valamint reszelt narancshéjat, és kandírozott narancshéjat tettem bele. Mindezt villany egyesen lassan melegítve, végig kevergetve, és kóstolgattam mennyire narancsos. Az eredmény bámulatos lett. :) Természetesen a tölteléket most is hagyjuk teljesen kihűlni. Már bonbonba töltve is leginkább pár óra múlva lesz az igazi, akkor a legjobb megkóstolni :)




Marcipánkrém

Nagy kedvencem a marcipánkrém. Azért, mert önmagában is nagyon finom, de úgy is, ha mondjuk szilvapálinkát "csempészünk bele", vagy előző nap rumba áztatott aprított mazsolát, de akár úgy is szoktam kombinálni, hogy a csokikúpokba először egy kávéskanálnyi lekvárt teszek (eper vagy málna, vagy barack...bármi), majd erre kanalazom rá a kihűlt marcipán krémet.

3 dkg marcipánmassza, 4 dkg fehér csoki aprítva, 4-5 evőkanál habtejszín (a sűrűségét a marcipánmassza és/vagy a tejszín arányával változtathatjunk) Arra azonban mindíg gondoljunk, hogy hűlés közben még sűrűsödik kicsit. Az összetevőket ebben az esetben is kis lángon, kevergetve összeolvasztjuk egynemű masszává.

Ez a kép annyira nem lett szép. Ezek a bonbonok még nem a bonbonformában, hanem a jégkocka formában készültek. A fehércsoki borításúban van lekvár, és az említett marcipán krém (magába a fehércsoki burokba mákot szórtam, így még látványosabb külsőt kaptam)



Tejcsokis fahéjkrém

A többihez hasonlóak az arányok. Persze ezt ki kell tapasztalni, mert vannak bonbonformák, amik mélyebbek, és több krém fér beléjük, így arányosan növelni kell a csokoládé-tejszín-pillacukor arányát.

6dkg tejcsokis bevonó aprítva, fél dl tejszín, 3 pillecukor, és ízlés szerint fahéj. A szokásos módon kis lángon egynemű masszát főzünk belőle állandó kevergetés mellett. Hagyjuk kihűlni.




"Nyolc után", azaz az After Eight bonbon

Nagy kedvencem lett már első készítésre. Sajnos kettévágott kép ez esetben nem készült, de amint újra gyártom, pótolni fogom eme hiányosságot.

A jól bevált "alap" fehér krém a kiindulási alapunk.
6 dkg fehér csoki, 50 ml habtejszín, 3 db pillecukor. Ezt elkezdjük összemelegíteni, majd csepegtetünk hozzá borsmenta aromát. Javaslom, hogy tényleg vagy cseppentővel, vagy először kiskanálra öntve adjuk hozzá a krémhez, nehogy "meglóduljon" az üveg, és túl sok legyen, mert elég intenzív íze van. Keserű csoki kúpokba töltöttem, majd miután a bonbon lezárása is megtörtént, és a formából is kiszedtem, 2 kocka fehércsokit olvasztottam meg, amihez egy csepp zöld ételfestéket kevertem, ezzel a zöld csokival díszítettem a bonbonokat.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése